073 - 303 02 88

Projecten

Zwanenberg stroomlijnt trainingen voor medewerkers met CareNet

Voor voedingsmiddelenbedrijven is het veel werk om bij te houden of alle medewerkers de juiste trainingen hebben gevolgd voor de verschillende werkzaamheden die zij uitvoeren. Pieter Pickhardt, QESH-manager bij Zwanenberg, locatie Van der Laan Almelo, heeft hier structuur in aangebracht met de trainingsmodule van CareNet Online QA Software. “Ik heb nu alle gegevens in één overzicht bij elkaar. We zien nu in één oogopslag welke medewerkers getraind zijn.”

Pieter Pickhardt vertelt dat hij twee jaar geleden een duidelijk doel voor ogen had. “Ik wilde een QA-softwarepakket aanschaffen waarmee ik kan aantonen dat de medewerkers de juiste trainingen hebben gevolgd voor de werkzaamheden die ze uitvoeren. Bovendien wilde ik de medewerkers sneller trainen.” Pickhardt koos voor de online trainingsmodule van CareNet vanwege de flexibiliteit. “In CareNet kun je de trainingen eenvoudig zelf ontwerpen en aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld foto’s van de praktijksituatie opnemen in de trainingen. Daardoor komt het lesmateriaal voor de medewerkers meer tot leven.”

Specifieke eisen

De QESH-manager stelde vrij specifieke eisen aan de trainingsmodule. CareNet zag de meerwaarde van deze uitbreiding en heeft daarom zijn trainingsmodule aangepast. “We waren blij met de suggesties die Pieter ons leverde”, vertelt Rick Veldkamp, business unit manager CareNet. “Dit stelde ons in staat om de trainingsmodule verder te optimaliseren. Daardoor sluit de module nu nóg beter aan op de praktijksituatie bij onze klanten.” Pickhardt noemt als voorbeeld dat hij de trainingen graag wilde koppelen aan de werkinstructies en de procedures. “Voordat we CareNet gebruikten, waren we veel tijd kwijt met het instrueren van de medewerkers volgens de handboekdocumenten. Nu worden ze automatisch aangemeld voor de juiste trainingen. Medewerkers moeten opnieuw getraind worden als de werkinstructie of procedure wijzigt. Daarom is het goed dat CareNet twee opties heeft om handboekdocumenten goed te keuren na wijzigingen, namelijk: ‘goedkeuren’ en ‘goedkeuren en trainen’.”

BRC 8

De trainingsmodule voldoet aan de eisen die BRC 8 stelt. “Dat is een leuke bijkomstigheid, maar daar was het ons in eerste instantie niet om te doen”, zegt Pickhardt. “Voor ons is het prettig dat we een goed overzicht hebben van de medewerkers die de betreffende werkzaamheden mogen uitvoeren. We zien nu in één oogopslag welke medewerkers hiervoor getraind zijn. Ook tijdens audits zorgt dit voor een goede aantoonbaarheid.” Pickhardt wil het gebruik van de trainingsmodule verder uitrollen. “Ik wil dat ook de uitzendbureaus hiermee gaan werken. Uitzendkrachten kunnen de lesstof dan thuis al doornemen. Zo komen ze goed voorbereid ons bedrijf binnen.” Hij wil bovendien het gebruik van CareNet uitbreiden binnen Van der Laan Almelo. “Naast de trainingen en handboeken wil ik ook de interne inspecties onderbrengen in CareNet. En ik hoop dat nog meer van onze vestigingen overstappen op CareNet, zodat we intern van elkaar kunnen leren.”

Benieuwd naar meer nieuws? Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Melding: cookies

Wij en derden, die zich (deels) buiten de EU bevinden, maken gebruik van cookies, om de effectiviteit van advertenties te registreren en te optimaliseren, om onze website te verbeteren, om de website naar behoren te laten werken, om gepersonaliseerde advertenties te tonen op onze websites, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen Cookies accepteren